انجام آزمایش بررسی فشار گازها و مایعات

امروز شنبه 5 بهمن ماه 1398 انجام آزمایش بررسی فشار گازها و مایعات برای دانش آموزان پایه نهم انجام گرفت .
ضمن تشکر از سرکار خانم علی اکبری متصدی محترم آزمایشگاه ، امروز شنبه 5 بهمن ماه انجام آزمایش بررسی فشار گازها و مایعات برای دانش آموزان پایه نهم انجام گرفت .که ابتدا دانش آموزان یک بطری را در ارتفاع های مختلف ۳ سوراخ کردند ، سپس داخل بطری آب ریختند و مشاهده کردند که فشار آب خروجی با هم فرق میکند.
در آزمایش دوم داخل یک ظرف آب ریخته ، سپس توپ را روی آب گذاشته ، بشر را وارونه درون آب کرده و توپ به پایین ظرف میرود ، که فشار هوا باعث پایین رفتن توپ میشود.
در آزمایش سوم داخل یک بطری دو عدد بادکنک قرار داده و با یک لوله به خارج هدایت کرده و دهانه آنرا با بادکنک دیگری بسته که با کشیدن بادکنک به خارج ، دو بادکنک داخل باد شده و با داخل بردن بادکنک ، هوای داخل دو بادکنک خارج می شود.
در آزمایش چهارم ، داخل دو بطری یکی کوچک و یکی بزرگ سوراخی در یک ارتفاع کرده و سپس به میزان مساوی آب کرده و بعد از برداشتن درب آنها آب خروجی از سوراخها با یک فشار خارج می شود.
در آزمایش پنجم داخل یک بطری کوچک بادکنک گذاشته و یک سوراخ در انتهای آن ایجاد و بادکنک را باد کرده و بعد از گرفتن سوراخ بادکنک باد شده باقی می ماند.
در آزمایش ششم داخل یک بطری آب گرم ریخته و خوب تکان میدهیم و سپس آب گرم را خارج کرده و درب بطری را بستیم ، سپس بطری جمع شد.

برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 10.5/20